18 maj 2011

Berkeley College

Tänkte att nu när vi fått så många läsare från Kilroy så kanske vi ska förklara lite om skolan och så. Vi läser alltså båda två på Berkeley College, 5e avenyn och 41 eller 43 gatan, mitt i smeten av Manhattan. Det är två sekunder till stora biblioteket och Bryant Park och precis vid all shopping på 5e avenyn! 


Jag (Lovisa) läser Business Organization & Management, Business Communication och Accounting. Jag går i skolan måndagar, onsdagar och fredagar. Accounting är nog den kurs som är svårast men också den som ger mest, dom andra är roliga men jag tycker inte att dom är särskilt svåra.


Cristelle läser Introduction to Fashion Business, Merchandising Planning & Buying och Visual Merchandising. Hon går i skolan måndagar till torsdagar. Hennes ena professor som hon har i två av kurserna är riktigt speciell och har noll framförhållning. Hennes favokurs är Visual Merchandising. 


Om det är något ni undrar över så får ni såklart fråga! Skriv bara i kommentarsfältet :)  
Pusspåer!

1 kommentar:

  1. Hej! Härlig och inspirerande blogg :) Har länge varit sugen på att åka till NY och plugga och funderat på Berkley och kurser inom fashion business. Har lite frågor som jag skulle vara väldigt tacksam och glad över att få svar på.
    Vad jag har förstått så kan man få CSN-lån men undrar om det täcker det mesta eller om man måste ha mycket pengar utöver det med sig? Är Berkley en bra skola och har den gott rykte, vet ni om det är lätt att få praktik efter osv? Och till sist, hur är det att plugga i NY? Hinner man med mycket förutom att plugga? Och går det att hitta eget boende? Jättetacksam för svar! min emailadress är: myelinjosefine@hotmail.com eller håller jag bara utkik här i kommentarsfältet :)

    SvaraRadera